torsdag 26 oktober 2000

Makulera CD-R’s

Tjo!

Igår kom jag på ett högaligen intressant sätt att makulera CD-R skivor på. Jag inhandlade en bunt 10-pack med högkvalitativa CD-R, nämligen Kodak Gold. Jag beslöt att ta med mig en kartong hem och satte densamma på pakethållaren på cykeln och trampade iväg.

Grejjen var den att jag skulle till Hemköp i Marnäs och handla lite på vägen hem, för att komma dit var jag tvungen att korsa en trafiktät väg i rusningstid (16-17). Medan jag cyklade längs trottoaren kom en läglig lucka i trafiken och jag gjorde som så många gånger förr; droppade de 10 cm ned på körbanan från trottoaren och skyndade över till andra sidan. Till skillnad från tidigare gånger tappade jag en orange kartong med 10 skivor i.

Givetvis hamnade kartongen mitt i körfältet och en Volvo kom brummande med kollisionskurs. Föraren hade alla möjligheter i världen att upptäcka kartongen (som sagt orange) med körde iaf. över den. Krasch. Det formligen sprutade CD-skivor över vägen och det kom bil på bil från båda håll.

En vänlig man på andra sidan stoppade trafiken genom att placera sin cykel på körbanan och jag skyndade över och samlade ihop skivorna. Skakig av adrenalin fortsatte jag min crusade till Hemköp och hem.

Otroligt nog klarade sig alla skivor utom en och två fodral gick sönder. Som sagt högkvalitativa skivor :)

/Tobbe som erkänner sig klantig.

Inga kommentarer: