onsdag 9 september 2009

Cars are coffins

Dagen fortsatte vara dålig, när jag skulle åka från jobbet krockade jag med en annan bil!

Lyckligtvis var farten låg och bilarna snuddade bara vid varandra, men likväl otäckt. Vägen in och ut på jobbet går mellan två stora förråd varav jag måste runda det ena när jag ska köra ut. På väg in kom en barndomskamrat i alldeles för hög fart, han kunde inte stanna i tid.


På min bil lossnade en plastdetalj runt strålkastarspolaren, den svarta plasten blev skavd och det svarta området under det saknar numer färg. Trodde först att det var gummi från den andra bilen men det är plasten som fronten är gjord av. :(



Bromsspåren från den andra bilen. Av någon anledning slutade han bromsa, kanske för att kunna styra?



Den andra bilen fick bara lite skav på den svarta plasten framför höger framhjul. Tror det var däcket som tuggade i sig färgen från min front.


För att få en bra avslutning på dagen tog jag en solotur på Univegan, det var toklänge sedan jag cyklade XC nu... Skönt! Shorts och kortärmat klockan 20 med skymning...

3 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

En avvikelserapport är ett måste på detta.

Jonas sa...

Låter trist, tur att du fick en fin cykelrunda som avslutning på dagen.

Kollegan ser ut att köra med odubbat eller nån slags året-runt-däck, ger osvikligen längre bromssträcka!

Tobbe Arnesson sa...

På gruset spelar det nog mindre roll?