lördag 16 april 2011

40 mil

Ja alltså inte för egen del, men ett gäng tappra starta i Västerås, trampade till Ludvika, Fredriksberg, Lesjöfors, Hällefors, Nora och så tillbaka till Västerås igen. Jag tänkte att de skulle vara lite trötta efter att ha malt 66:an till Ludvika och trampade ut för att möta dem.

bigmollo kom med en burgare i näven, 1½ mil efter McD! :)




De höll bra fart, jag lag mig sist och spanade in häckarna.




Det dröjde inte länge förrän det vankades stock.




Snart rullade det på mot Fredriksberg...




...och det hann inte mer än börja luta emot ynka lite förrän de försvann i fjärran. Jahapp.




Bara för att straffa kroppen fortsatte jag upp till Fredriksberg och hann lagom säga hej då till några som intagit handikapprutan.




Sen vände jag hem igen och tog mig tid att njuta av blommorna.



Jag måste cykla till Fredriksberg fler gånger, rejäla motlut dit och omvänt hem. 89 kilometer blev det för egen del, de flesta (?) av 40-milarna tog sig runt på under femton timmar. Det är riktigt galet!

5 kommentarer:

Randonörd sa...

Bra cyklat med touringloket, det går lite lättare med racer ...

Tobbe Arnesson sa...

Äh, vad är väl 14,2 kg cykel mot 103 kg "cyklist"? ;)

Johan Mölleborn sa...

Du måste ha fått en del höjdmeter på den rundan. Bra kört.
/J

Traveller sa...

Bra kört Tobbe och trevligt att träffas igen!

/schture

Roger sa...

Låter som vi ska ta en tur dit mao.