söndag 1 januari 2012

2011

2011 är till ända och det var ett träningsmässigt rekordår, ur katastrofal synvinkel. Jag tyckte det var illa ställt med 2010 men 2011 slog det med råge.

Det märks också rent fysiskt, idag på morgonen stannade vågen på 107,0 kg och midjemåttet är på hela 116 cm. Nu får det vara slut med dekadensen och dags att spotta i nävarna! Utöver de omuntra siffrorna märks det även tydligt på trötthet, brist på kondis och ont i kroppen.

Summerar man 2011 på Funbeat är det ingen vidare läsning: Ynka 56 dagar med fysisk aktivitet.


I tid ser man att augusti och i viss mån april var ok men resten?



Mitt gamla vanliga mål med i snitt en timme cykel per dag gick ovanligt åt skogen.


2010 fick jag bara till 223 timmar vilket var 61% av målet, men 2011 blev det ynka 105 cykeltimmar eller 29%. Jösses. Av den knappa tiden blev en fjärdedel DH och resten ungefär 50/50 mellan krokigt styre och stigcykling. Fördelningen är också det enda jag känner mig nöjd med...

I antalet pass kan man summera 2011 så här:

58 cykelturer
8 paddelturer
0 skridskoturer


Nåja, nu ska jag sluta vältra mig i 2011 och istället se fram emot 2012. Jag har lagt upp en ny målmätare här på bloggen men i år är målet 366 timmar, vi har skottår!

Hoppas vi ses i sadeln och Gott Nytt 2012 på er!

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Bara att spotta i nävarna och väga in på dryga 70kg nästa nyår!