måndag 28 maj 2001

Jag går hellre naken...

...jag går hellre naken om baken än att jag betalar 600:- + för ett par jeans.

Lite synd egentligen för nu fick jag köpa ickejeans.

Så här är det, 1997 gjorde jag en investering i ett par jeans som vad hemskt trevliga, det ledde till ännu ett inköp på hösten samma år.

Men flummig som man är lyckades jag slarva bort det ena paret med tron att jag aldrig köpt två par. Fråga inte hur jag lyckades.

Så jag köpte helt sonika ett tredje par, samma märke och modell. Svarta jeans.

Men det var 1997 det. Fyra år sen. Fyra år och 17 kilo sen.

De var väl lite slitna och må hända lite stora. Men Anki insisterade att det var dags för nya byxor. Till slut insåg även jag att de kanske inte riktigt var min storlek längre så jag kröp till korset och tog bilen (jag nämnde att jag tagit körkort va?) till Kupolen i Borlänge.

Efter att ha provat ett antal i jeans i ett antal butiker och totalt förkastat investeringsplanen när jag såg prislappen på andra jeans tvingades jag till slut köpa icke jeans. Det var några år sedan sist men jaja. Köpte två par när jag ändå var i farten, ett par gråa och ett par svarta. De ser iaf. nästan ut som jeans och de har alla nödvändiga fickor. Det är kritiskt.

Passade på att köpa en ny t-shirt också, storlek L istället för XL som jag brukar.

Så idag är jag slimmade killen i helt ny stil. Man kanske skulle klippa sig också, då skulle ingen känna igen mig och då kan jag råna banken :)

Tog en cykeltur igår, ah vad jag älskar att känna adrenalinet pumpa i mina vener!

Idag är det lite långsamt på jobbet, finns inte direkt mycket att göra men nu i sista stund ramlade det in ett uppdrag iaf..

Lär väl ägna min uppmärksamhet åt det hållet ett tag.

Ha det!

Inga kommentarer: