fredag 15 februari 2008

Skridsko på Väsman

Har gått och trånat över isarna länge nu, gick en lång isspaningspromenad i måndags men antingen var ytan åt helvete (Haggen) eller så var det för tunn is (Väsman).

Efter några nätter med minusgrader och nu senast både kallt och blåsigt borde det ha fryst på tjockt nog på Väsman. Lekte lite med iskalkylatorn och visst borde det gå på Väsman nu?

Så det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet var att packa skridskosäcken och byta om, sedan tog jag bilen till Skuthamn med hopp om att slippa bada.

Klockan var nära nog 17 när jag klev ut på isen, bara en halvtimma kvar av ljuset men pannlampan låg med i packningen så vad gjorde väl det?

Fram till Bärholmarna var det ny is som sjöng vackert med sin tunnhet, sedan gammal is med en elak råk mellan Sörvik och Sollen. Efter det var det pannlampa på och samma strandnära väg tillbaka. Totalt ~11 km, najs!

Avslutade med en Tropical Hot från Flamenco och Ommegang. Trevlig öl men kunde gärna fått ha lite mer smak, amerikansk "Trappist" som tagit för mycket från Belgien.

Kolla filmen direkt från YouTube eller tanka hem den (25 MB).

6 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Mycket stiligt filmat där stundtals... Plupp sa ölen förövrigt, de glömde du skriva... Alldeles för holländskt plupp!

Tobbe Arnesson sa...

Det är skridskoåkningen som är holländsk, inte ölen. Fast man skulle ju kunna säga att den inspirerats av fel belgiska öl, Chimay blå och Rochefort 10 är ju onekligen höjdaröl som är väldigt belgiska.

Tack för berömmet!

Vito sa...

Riktigt stämningsfullt!

gottegris .)

Anonym sa...

Vackert filmat men lite dumt att åka själv.

Tobbe Arnesson sa...

Ja, lite dumt. Jag höll mig nära land och bebyggelse för att lättare kunna få hjälp OM jag nu skulle dratta igenom. Sen såg jag till att pika ofta och mycket.

Ungefär som när jag cyklar själv, då ser man till att försöka hålla marginalerna på rätt sida...

Tobbe Arnesson sa...

Så här gick det för ett par herrar dagen efter.