söndag 17 oktober 2010

JoM!

Jonas och Malin kom på finbesök och lurade ut mig i skogen. Det var på dagen tre månader sedan jag var ut på en stigtur på hemmamark, så tack för sparken i arslet! Tokigt fint faktiskt!

Malin längs med östra stranden av sjön Saxen, som vi rundade.




Malin och Jonas i fin granskog i närheten av Asplövstjärnen.




Vi hittade ett gammalt mobförråd som behövde undersökas.




Turen blev Saxenleden med den västra sträckningen; 20,01 km och strax under två timmar. Karta. Den västra sträckningen har en hel del utmaningar! När vi kom hem hade Anki gjort äppelpaj vilken avnjöts ute på after-bike-verandan i solskenet. Väldigt trevligt!




Sen fixade vi ölkokta musslor, frittar, ostgratinerade pestobröd och aioli. Mums!



Tack för titten vänner och kom snart tillbaka! :)

5 kommentarer:

Jonas sa...

Tack själva, vi hade det kalasbra!

Tille sa...

Om jag bodde så där i skogen skulle jag nog också ha en MTB.

/T

Pelle Hå sa...

Mysigt värre.
Men Jonas, långhåriga drufs! =)

Tobbe Arnesson sa...

Pelle, han har väl någon kris som Obed hade: Sista chansen att vara långhårig. ;)

Jonas sa...

Det är inte jag som har kris isåfall, det är Malin! :-)