lördag 25 februari 2012

Knufftur

Studerade kartan och gav mig ut för att finna ett asfaltfritt alternativ till Saxenleden, det gick ganska bra. På väg tillbaka fick jag för mig att knuffa upp för en skogsbilväg och se om det kunde ta mig till Kyrkleden.

Fin utsikt!




Skogsbilvägen var oplogad, men skoterspåren bar att gå i. Dock för mjukt och brant för att cykla.




Efter 200 höjdmeter knuffande hade skotern vänt, skulle jag också tvingas vända?




Snön bredvid skoterspåret var en smula mjuk och något för djup för att cykla. Eller gå i sommarskor, för den delen.




För ett par snöfall sedan hade någon pulsat ut i naturen, i ungefär rätt riktning. Så jag slängde upp cykeln på ryggen och följde efter. 100 meter in var skaren hård nog att hjälpligt bära cykeln så jag slapp ha den på ryggen.

Ytterligare en bit in blev jag plötsligt både blöt och väldigt kall om fötterna. Hoppsan!




Oroväckande långt in hittade jag till sist kyrkstigen; halleluja!




Skoterspåren till trots var stigen för mjuk för att cykla. Nu hade jag tröttnat på knuffandet men kyrkstigen var närmsta vägen hem, bara att knuffa vidare...




Till sist var jag framme vid vägen till telemasten och där hade någon terrängkört med bil, så snön var packad nog att i vart fall cykla ned. Spännande i ett djupt hjulspår med is i botten, två vurpor men mjuka fall i snön.




Nästan nere var snön borta, isen för hård för dubbarna så det fortsatte ändå vara spännande.




Hade tänkt vara ute en timme eller två, men kom hem efter tre. Ganska kuperad tur! Karta finns här om någon mot förmodan är intresserad.




Idag funkade GPS Trackern i mobilen igen, igår tyckte den att jag cyklade här:

Inga kommentarer: