onsdag 6 juni 2001

Om jag vann flera miljoner...

Om jag vann, låt säga 10 mille, så skulle jag betala alla mina familjemedlemmars lån och avbetalningar, sedan skulle jag bestämma mig för en summa att donera till var och en och dra av summan jag betalat lån för.

Så om de hade skulder för 100.000:- skulle de få 400.000:- kontant eller 450.000:- om det var 50.000:- i skulder.

Inklusive syskonbarn.

För egen egoistisk del skulle jag köpa ett hus här i Ludvika och låta renovera det, sedan, när alla möbler är på plats och när berusningen från inflyttningsfesten lagt sig och det är dceember/januari skulle jag åka till Nya Zeeland :)

Givetvis skulle det bli en bil också.

Fast om man inte vann så mycket pengar utan ”bara” en miljon så skulle jag naturligtvis inte lägga så mycket pengar på min kära familj, men det vore askul att ringa dem en och en och säga:

”Hej, jag har vunnit lite pengar och jag tänkte bjuda dig på ett bungeejump, alla omkostnader betalda som mat och så. OM du lovar att hoppa!”

Skulle de inte tacka ja redan där får man väl säga att det gäller en treveckorstripp till Nya Zeeland, få se om de bangar då *evil grin*.

Drömma kan man alltid...

Hoppas livet leker, på söndag ska jag cykla fort :) Då är det Kjells Tur i Karlskoga, 78 km MTB. Usch, det ser ut att bli regn *hoppas inte*

Inga kommentarer: