fredag 6 juli 2001

Blues in L-A!

Tjena!

Igår var jag och Anki på Bluesfestivalen här i Ludvika, det var trevligt.

Inte så trött som jag skulle ha trott idag ,)

De hade ”bara” två band igår, men inte vilka band som helst utan Wentus Blues band och Peps Perssons Blodsband!


Peps Persson är väl en legend och visst kan dom spela blues!

Fast jag gillade i vilket fall Wentus bättre, de körde lite mer röjjig blues. Partyblues?

I vilket fall var de från Finland och sjöng på engelska. Fast de kunde snacka svenska utan problem, slå en kik på deras hemsida här: http://wentus.cjb.net/


Vi köpte tredagarsbiljett så det blir mer blues ikväll och ännu mer blues imorgon :)

Kunde inte låta bli att kolla om jag hade min heavy-metalröst kvar när Wentus körde ”Yeah, yeah, yeah, yeah-yeah” tricket med publiken. Fan vad folk kollade .)

Tog med digitalkameran osså, blir en sammanställning efter de tre dagarna sen någon gång.

Hjalle & Heavy var på plats för att se Peps. Jag har tagit en bild av Heavys sko. Det är nog unikt .) Ja, det var meningen!


För att lämna de blå tongångarna ett tag;

Badade igår, igen. Det är la bra gôtt att ligga i solen och dra efter ett dopp i baljan den blå!

Shoppade lite nytt till cykeln också. Ska göra en genomgång av den innan Mörksuggejakten hade jag tänkt. Men när fan ska jag hinna? Egentligen hade jag tänkt göra det på söndag med då skulle jag och Harri kanske åka till Säter och cykla.

Idag ska jag och Anki på picnic, sen blues. Imorgon är det PaintBall, grillkväll och blues. På måndag ska jag bort.

*suck*

Lördag förmiddag kanske?

Jaja, det visar sig.

Vad jag inte skulle ge för att få ha tråkigt någon gång. Alltså den där sortens tråkigt man får när man inte har något att göra, inte den sorten man får när man måste göra något man inte vill... Jobbet räknas inte!

Igår grillade vi laxkotletter. Ett tips är att låta de tina innan man lägger dem på grillen. Om man har köpt djupfrysta iaf. *ler* Annars blir de råa i mitten och grillade längst ut *tipsa*

Jag har kommit på att jag har en massa elektriska manicker för att underlätta min vardag.

Vad skulle man ta sig till utan el? Ingen kyl&frys, ingen spis, inga lampor och ingen elektrisk tandborste...

:)

*skratt*

Igår när vi skulle bada tog det ett tag innan jag ville doppa mig. Jag var varm och därför kändes inte vattnet särledes inbjudande. Jag stod knädjupt ett tag och funderade. Sen bestämde jag mig för att jag är större än mina fysikaliska begränsningar och sen vadade jag i med en bestämd takt.

Det blir kallt när man når magen! Fast jag skulle vada i och det gjorde jag, utan knot.

Vilken idiot som helst kan slänga sig i sjön, det krävs diciplin för att vada i :)

Undras om det är en bra övning i självdiciplin? Ungefär som att vägra klia sig när det kliar; Min kropp är en begränsande del av mitt jag. Jag är större än min kropp, jag härskar.

Oj. Nu måste ni nog tro att jag blivit komplett galen, men det kan jag inte! Man kan inte bli något man redan är :P

Nåja. Om det här är första gången du ser mitt lilla krypin tycker jag minsann att du ska droppa en artig rad i gästboken nu! Själva meddelandet behöver inte vara artigt men handlingen är det! Just ja, galen juh, du vill inte ha med mig att göra :P

Off you go!

/Tobbe

Inga kommentarer: