tisdag 11 december 2001

Antiförsovningens mästare

Hallåj!

Igår var jag på julbord med jobbet, eller firmafest om man så vill. Det var trevligt, även om ölskåpet var klart mer välfyllt än matkantinerna, men är det firmafest så är det. Se bilder här: http://www.arnesson.nu/foto/011210/


Jag ska försöka förklara min rubrik i rätt ordning; I lördags behagade jag mig ut på kalas, som nämnt i föregående dagbok. Det ymnade ut i horisontalläge runt 03.00.

När jag vaknade åkte jag till min kära syster och julhandlade i Örebro, efter hemkomst satte jag mig vid datorn och gjorde iordning bilderna från inflyttningsfesten och la ut dem på nätet. Kom i säng runt midnatt.


Eftersom jag insåg att jag inte skulle sova så mycket som man borde satte jag klockan på ringning till 05:40 istället för 05:00, men jag vaknade någon minut efter 05 och kikade till på klockan. Då såg jag att jag glömt sätta på själva larmfunktionen och bara ställt tiden.

Fattar inte hur jag kunde undvika att försova mig, jag kom till och med upp tidigare än tänkt eftersom jag inte såg det som någon bra idé att somna om igen.

Igår var det då firmafest och klockan var 01 innan jag kom i säng, jag vaknade imorse klockan 06 av klockradion, men bestämde mig för att börja senare idag och ställde om klockan en timme och somnade om. Efter ett tag vaknade jag igen sporadiskt. Klockan visade 07:32 och jag trodde att jag försovit mig. Men det visade sig att det var själva klockan jag ställt fram en timme, inte alarmet, det stod fortfarande på 06 och skulle inte ha ringt på 10½ timme än.

Än en gång lyckades jag undvika att försova mig trots att klockradion inte kunnat väcka mig och trots att jag sovit alldeles för lite.

Makalöst!

Men det är väl förväl när det är åt det hållet :)

Nu ska jag åka hem och ikväll ska jag i säng tidigt!

/Tobbe

Inga kommentarer: