måndag 26 november 2007

Stockholmsvecka

Vad har jag då haft för mig under min stockholmsvecka?

Lördag var vi till en kollega och vän till Anki som fyllde 30, där bjöds det på finöl:


Och ett väl tilltaget barbord. Jag behöver väl inte säga att blodnivån i alkoholomloppet var låg?


Måndag, efter första kursdagen, gick vi till Peppar för att äta tillsammans med en gammal kollega som också var i Stockholm på kurs. Göran torkar upp efter en incident med det mycket rangliga bordet. Begriper inte hur han lyckades behålla så mycket öl i glaset som lutade minst 45° innan han fångade det.


Maten var för övrigt så där, besviken.

Dagen efter hamnade vi på Soldaten Svejk, mycket god tjeckisk husmanskost med tillbehör! Dessutom fantastiskt prisvärt, speciellt med tanke på vart det ligger.


Onsdag så och mörkerpromenad genom "skogen" i Årsta på väg hem till Anki från Liljeholmen. SÖS i bakgrunden där på andra sidan Årstaviken. Inga rånmördare som attackerade mig.


Torsdag och man har förstått hur lunchbuffén fungerar, ungefär sex olika rätter varje dag. Här rotmos och fläskkorv samt färsbiffar med en rätt trist tomatsås. På samma tallrik. :)


Torsdag kväll hamnade vi på Akkurat och OT där det dracks god och dyr amerikansk ale från fat, nämligen Hoptical Illusion och Arrogant Bastard.

Började snyta blod och vaknade var morgon med grus i ögonen, stockholmsluften gör ånyo under med mina slemhinnor...

Fredag var kursen slut och avtentad, länge sedan man skrev prov. Bara jag fick fler rätt än Göran. ;) Lördag blev sjusovardag, fika i Midsommarkransen och sedan middag med Ankis bror.

Söndag blev en slappardag tills det blev dags för hemfärd med middag på Jensens Böfhus. Sämsta ribs jag ätit, men fortfarande rätt goda. En "stor stark" är stor på Jensens, 75 cl. Tyvärr bara trist Carlsberg.

Väl hemma möts man av pudrade isgator.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ofta i Stockholm har jag märkt. Varför ringer Du aldrig till mig? ;-)

Jesper Löfgren sa...

Vem drack ur det lilla ölglaset på bilden där Gorango varit framme med sina okontrollerbara armar?... Var det månne du som beställt in en lättöl.

Tobbe Arnesson sa...

Jocke: Du visste att jag var i byn den veckan så varför ringde inte du?

Jesper: Det var Morgan som vickade bordet, men det var Görans glas som ramlade. Jag är ägaren till lilla glaset som innehåller Nils Oscar Farm Ale (vilket lät bättre än "en stor stark", fast det var det inte).

Anonym sa...

Jag tycker att det självklara är att den som är på besök ringer sina kompisar. Jag lovar att ringa när jag är i Ludvika nästa gång.

Vito sa...

Jag vill också ringa .)
Tobbe verkar ha "bulkat" hela Stockholmsveckan.