lördag 16 januari 2010

Snötur på väg

Tårtkalas hos svägerskan i Grängesberg, 20 km dit. För att inte hela dagen skulle försvinna bestämde jag mig för att cykla dit, äta tårta, cykla hem, ta bilen till Falun för att paddla kajak i bassäng. I teorin lät det bra, även om det bara gav mig en timme med släkten.

Nu när temperaturen äntligen blivit ensiffrig skulle jag cykla!





Cykelbana till Blötberget, där plogningen som väntat upphörde. Alltså bilväg härifrån.




Kalaset var på västra västra, så planen var att cykla runt Öratjärnsdammen och komma in bakvägen. Harri var också med. :)




Vid Hjällsåsdammen var det oplogat och snön bar inte för vare sig mig eller Harri, så vi fick vända och ta en annan väg.




Skogen på andra sidan Hjällsåsdammen.


Den sociala biten drog dock ut på tiden så det fick bli bil tillbaka till Ludvika igen. Väl hemma var klockan för mycket för att jag skulle hinna till Falun utan att stressa för mycket, så det blev bara en tredjedel av den planerade träningen. Fast tårtan var god. :)

Obegripligt svårt att komma loss på tidiga lördagkvällar för bassängpaddling tycker jag. :(

Harri har också bloggat om den här turen, så för text och bilder ur hans perspektiv...

9 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Såg ju riktigt bra ut, inte sådär moddigt som det har blivit här i Sthlm.
Du blir vass i år Tobbe!

Ska nog ta och kopiera din ide om den där funbeatmätaren till bloggen. Måste bara luska ut hur jag ska göra.

Ordverifiering: sophype, vilken hype är det?

Tobbe Arnesson sa...

Vägarna var för det mesta hårda och fina, men så har vi haft riktigt kallt (inte varit någon idé att salta) och ingen nederbörd under lååång tid också. Ramlar ned en del snö framöver enligt prognosen så snart försöker de nog salta bort den...

Högerklicka på din mätare och kopiera bildadressen, lägg sedan in bild-gadget och knappa in adressen i "från webben"-fältet. Jag har bett Olle på FB att göra mätaren med genomskinlig bakgrund, något han tyckte var en bra idé så det kommer nog. Just nu smälter inte det vita in så bra med resten av min blogg. ;)

Sophype syftar nog till dina hypningar om min form i år. :D

Johan Andersson sa...

Najs.. Det var ju oväntat lätt.

I morgon blir det pendling även fast jag är snuvig som satan. Mår ju toppen förutom det och det är ju lite manligt att snyta sig under turen med. Sådär med tummen och sen bara blåsa till.

Tobbe Arnesson sa...

Det bästa med att länka in den från webben är att den håller sig uppdaterad alldeles själv. :)

Jag pekfingersnyter mig, ofta.

Fikasvettot sa...

Cykling + tårta + cykling. Härligt! Men var är bilderna på tårtan? Skall gräddtårtslandskapsbilderna kompensera? ;)

Unknown sa...

*Ta i trä* Min förkylning under julen är som borta, trodde jag skulle vakna me snörvlig näsa men icke! Under turen snorande det ju en del iofs. ;)

Idag var underlaget allt annat än hårt, bytte till Puggen på lunchen, vilken skillnad att glida ovanpå snön med endomorpharna jämfört med att skära genom snön med framhjulet när man som minst anar det!

Tobbe Arnesson sa...

Fikasvettot: Ajdå, det var illa av mig. Lovar att plåta framtida cykelfikor!

Harri: Segdragna småförkylningar behöver ställas på sin spets, antingen bryter de ut på riktigt eller så går de över. :)

Johan Mölleborn sa...

Mysigt tårtäventyr. Det brukar oftast bli så där när man planerar lördagar. Ibland får man vara glad om man hinner vakna innan det är dags att sova igen.
/J

Patrik Skolling Möller sa...

Duttig pånke. ,)