måndag 8 november 2010

Velodrom

Med bilen lagad kunde jag vara med på velodromtiden Lindbergs Cykel har på måndagar, plockade upp Alf efter vägen och snart var vi på plats. Mekade ihop en av lånecyklarna och Alf påpekade att det var nya däck på den, därför borde jag ta det extra försiktigt då det kan vara dåligt grepp. Han skojade inte, direkt när jag försökte gå upp i banan lite lugnt och försiktigt försvann cykeln under mig och jag drabbades av plötslig björkallergi (velodromen är byggd av björkplywood).





Knäet.




Fick hjälp att slipa däcken så gjutskägg och släppmedel från gjutformen (gissar jag) försvann, sedan var det bättre grepp. Men det tog en stund innan det blev helt bra, kunde känna att det släppte lite ett par gånger. Vurpan hjälpte inte riktigt mitt nybörjarmod heller...




Elva cyklister som körde i två grupper, jag höll mig i den långsamma som var rätt soft ansträngningsmässigt men lämpligt till man får lite bättre koll på tekniken.





De tvenne damerna.









Alldeles för snart var passet över och det blev dags att meka av pedaler (om man hade tagit med egna, SPD finns på lånecyklarna).




Skönt att flåsa ur sig lite. Man behöver varken Monark eller tre fläktar för att cykla inomhus, man behöver bara en stooor lokal och en rejäl hög med virke. ;) Om det är vanlig lördagsträning planerar jag att köra igen nu på lördag 15-16:30 (det är lite oklart på hemsidan), sen upp till Lugnet för bassängpaddling med Falu KK 17:00. :)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ouch! Förutom vurpan såg det ju trevligt ut!

Suger att min axel fortfarande inte är bra, med tanke på nya däck var det kanske tur att jag inte var med igår!

Ser ut som du drog i höger sida, precis vad jag misstänker skulle ha hänt om jag hade vurpat!

*Håller tummarna axeln blir bra till nästa måndag*

Krya på dig och hoppas björkexemet inte kliar alltför mycket!

Tobbe Arnesson sa...

Ja det ska nog till en riktigt knepig vurpa om man skulle ramla på vänster...

Eksemet kliar inte alls, men det svider rätt bra framförallt på knäet vilket börjar bli irriterande i längden...

Tobbe Arnesson sa...

Å just ja, krya på dig själv!

Johan Mölleborn sa...

Klart snyggt med en velodromsvedd KBCK-tröja. Reeespect. :)
/J

Tobbe Arnesson sa...

Har inte inspekterat efter tvätten men jag tror det bara var smuts. Assos-brallorna har dock smält lite, men inget mot huden...