fredag 4 januari 2002

Nyårslöften.

Goddag!

Så var det nytt år. Inget speciellt med det egentligen, men alla brukar se ett nytt år som ett bra tillfälle att värdera det föregående året och sätta upp mål - eller löften - inför det nya året. Eftersom jag i min ständiga kamp att förbättra mig själv och mitt liv har jag tre mål och en sak jag ska göra.

Mål:
1) Spöa polaren på Finnmarksturen 2002. 2001 körde han den 112km långa banan på 6:10 medan jag körde på 6:54. Skulle Harri köra långsammare i år ska jag spöa hans tid från 2001.

2) Jag ska gå upp 10 kg. Idag väger jag 80,5 kg och nästa år ska jag väga 90,5 - minst. Nu snackar vi inte fett, nu snackar vi muskler :) Detta är ett svårt mål, speciellt om jag ska spöa Harri i Finnmarksturen. Mycket muskler och snabb cyklist är inte riktigt förenligt. Men det är ett mål och jag tänker satsa stenhårt på det!

3) Jag ska ordna upp min ekonomi och börja spara undan pengar. Troligen det svåraste målet *skratt*

Sak att göra:
Hoppa Bungee! Bockkranen, Eriksberg, Göteborg 84 meter here I come - weeee! Blir i skiftet juli/augusti tror jag...

God fortsättning!

Inga kommentarer: