lördag 5 maj 2007

Påfyllning i ölförrådet


Stannade på systemet på hemväg från jobbet i fredags och fyllde på ölförrådet en smula. Nyheterna för mig är Liberty Ale, Abbot Ale och Pumpvikens påsköl.

Liberty Ale är helt ok för att vara en ljus öl, rätt mycket smak. Abbot Ale klarar man sig fint utan, men jag var en smula skeptisk redan innan med tanke på att den är brittisk. ;) Dåligt med smak, alltså. Pumpviken var riktigt trevlig, mycket bra skum på den tyckte jag. Inte som på Kilkenny men inte långt ifrån. Synd att det bara fanns två flaskor på bolaget, så nu har jag bara en kvar. Oh well, det finns fler goda öl.

Chimay är makalöst, man känner tydligt smaken av den i munnen morgonen efter, låg och njöt lite innan jag gick upp och gjorde frukost. :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Synnerligen rekko