söndag 28 oktober 2007

Religiös söndag


När jag vaknade såg jag någon slags plan att byta till vinterhjulen på bilen, sen tänkte jag att cykla vore trevligt istället. Så jag satte cyklofonen på laddning och la mig att läsa så länge.

Nu ville det sig så att jag inte slutade läsa förrän boken var slut, dvs. sex timmar senare. Boken i fråga handlar om bibliska saker, domedagen och kampen mellan gott och ont. Good Omens av Terry Pratchett och Neil Gaiman. Den var onekligen lite smålustig, tom så jag fnissade högljutt emellanåt och det är ett ganska gott betyg när det gäller mig och böcker.

Att Kevin Smith hade boken som inspiration för filmen Dogma är uppenbart.

Bra skit, båda två.

Så jag klev ur sängen vid 14-snåret, åt lite lasagne, fikade, såg filmen Van Helsing och åt smågodis - sedan vara dagen slut. Aaahhh...

2 kommentarer:

Anonym sa...

När fan blir gammal blir han religiös...

Vito sa...

Veckans boktips,den ska läsas!