torsdag 25 oktober 2007

Unisex


Efter morgonens gympass (rygg & biceps) när det var dags att duscha uppstod ett visst dilemma; Jag hade bråttom för att hinna ut till bilen till 07:00 och den kvinnliga hygienteknikern hade intagit herrarnas dusch.

Nu har inte jag något problem med detta men sist jag gymmade blev det en pinsam stämning när jag klev ur duschen och lokalvårdaren befann sig i omklädningsrummet. Misstänker att hon inte är helt bekväm med situationen.

Så frågan var om jag skulle stövla in och börja tvåla in mig mitt framför ögonen på henne, vänta, duscha på jobbet eller kanske hitta ett annat alternativ.

På gymmet finns tre omklädningsrum, ett märkt Herrar, ett märkt Damer och ett som inte är märkt alls (ur genusperspektiv i vart fall). Det sistnämnda är sedan gammalt ett slags oskrivet damernas för kommunanställda men eftersom kommungymmet inte längre finns bestämde jag mig för att använda detta omklädningsrum - närvaron av en feminin jacka till trots.

Ingen störde mig under duschningen och när jag mötte städtanten i korridoren efteråt verkade hon inte ha synpunkter på mitt val av duschinrättning.

Jag hann ut till 07:00 i vart fall, fast det spelade ingen roll eftersom Göran och Jesper redan åkt till jobbet och således inte skulle åka med mig...

Nu bloggar jag från jobbet, men på fikarast eftersom Dustin ringde och avbröt mitt fikande.

Inga kommentarer: