onsdag 4 juni 2008

Dremla ram

Sjutton dagar senare tog jag mod till mig och började meka igen, tänkte ju ha cykeln på Kinnekulle i helgen.

Började med att byta olja i gaffeln och sätta tillbaka distanserna så den fick 130 mm slag igen, innefattade en tripp ned på innergården för att hitta fjädern som gömde sig i en blomsterrabbat. Nackdelen med att meka på balkong och vara klantig...



Sedan kom Piff & Puff förbi och våldförde sig på min sprillans nya ram med en Dremel:



Så här långt kom jag idag, alla delar monterade (utom framhjul). Återstår att sätta dit kedja och justera in allting.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Usch! Det där lät som hos tandläkaren.....

Peter E sa...

vafan ?!! vad har hänt med gamla pricken. vad är det där för någonting ?

Anonym sa...

Ser riktigt lovande ut, men du borde lacka gaffeln vit så att du får rätt USA-stuk på bygget! ;)

//Harri

Tobbe Arnesson sa...

Peter, kolla mitt gamla inlägg från i höstas. Det där är utbytesramen från Turner.

Harri: Haha, bra idé om det nu inte vore för att jag inte är någon jättefan av US of A. :)

Anonym sa...

Haha, fint påslakan! Det håller än alltså :)/anx

Tobbe Arnesson sa...

Duger att sulla med gaffelolja på. ;)

Mickegillarcyklar sa...

Gött att se den vid liv igen!