söndag 8 juni 2008

Årets cykelhelg!

Just nu pågår årets cykelhelg, men jag hoppas få fel på den punkten senare även om jag just nu tvivlar.

I fredags svängde vi förbi Karlstad och körde SS-tävling, fyra varv på en riktigt skoj bana med en del stök och bryt. Jag kammade hem förstapriset i kostymtävlingen med motiveringen "mest hud". ;)

Sen for vi vidare till Kinnekulle och igår trampade 22 glada runt leden i tokig värme med dammande stigar. På kvällen delades 1,2 kg kött och 500 gram pasta på tre, samt tre 75 cl flaskor med finöl (Brooklyn Local 1, Chimay Grand Reserve 2001 och Cuvee Van de Kaizier).

Riktigt skoj att cykla 5-Spot igen, bra cykel.

Idag ska vi troligen trampa på outforskade stigar på Högkullen, himlen är blå, Vänern böljer och bakfyllan är acceptabel även om jag inte kunnat sova.

Film kommer mot slutet av nästa vecka, men här är en teaser så länge:


1 kommentar:

Mickegillarcyklar sa...

Ojoj! Låter mulligt värre. Själv ska jag åka på akuten :-/