tisdag 9 september 2008

Horoskop


Idag vid lunchtid planerade jag in att fortsätta det premiärparti Mahjong som jag, Anki, Harri och hans syster Hanna påbörjade i söndags.

Sen kom glädjebeskedet att våra affärssystem på jobbet måste uppdateras ASAP eftersom de nya betalrutinerna inte fungerade med vår lite äldre version.

Ok, jag får skippa Mahjongspelande idag och uppdatera systemen hemifrån, trist men inte mycket att göra åt. Jag får iaf. vara hemma och mysa med min nyblivna sambo medan installationerna tuggar igenom.

Några timmar senare kom glädjebeskedet att en viktig dator fått hårddiskhaveri. I Söderhamn.

Så jag slängde mig i första bästa firmabil och körde upp hit till Söderhamn, som lök på laxen och grädde på moset fick jag läsa horoskopet ovan när jag åt min lite stressiga middagskebab.

Tack för den Söderhamns-Kuriren!

Nåja, om några timmar till får jag ta mig till hotellet genom spöregnet medan Anki ligger själv och gosar bland våra täcken...

*buhu*

2 kommentarer: