torsdag 20 maj 2010

Kravelbloggen

Det går bra nu... Söndag kväll när jag la mig hade jag huvudvärk som var kvar men hade vandrat på morgonen. Testade alvedon under måndag men det stannade kvar, tisdag morgon var det än värre så jag stannade hemma och gick till Kronan Droghandel. Där rekommenderade de Eeze, vilket lindrade värken. Rätt ironiska biverkningar på preparatet:

Vanliga (hos fler än 1 av 100 patienter): Magsmärta, illamående, kräkningar, diarré, matsmältningsrubbningar, minskad aptit, ökad gasbildning, huvudvärk, yrsel, svindel, hudutslag och förhöjda levervärden.

Det här var andra gången jag fått migrän (senast var 2008), klarar mig än så länge undan illamående och kräkningar. Fast de kommer väl som en biverkning på preparatet i framtiden...


Sannolikt åkte jag dit på min dåliga sömn sedan flytten, en massa projekt snurrar runt i skallen så fort jag vaknar så det är omöjligt att somna om. Nu börjar de flesta dock vara färdigfunderade så i framtiden hoppas jag få sova gott igen.

Eftersom ljus och ljud är jobbigt med migrän barrikaderade jag mig i ett fördraget sovrum med läslampan och Metro 2033:


Det var inte den lämpligaste boken, alldeles för spännande för att kunna sluta läsa. När jag väl slutade fick jag tvinga mig själv att fundera på projekten för att kunna somna. Ironi. Riktigt bra bok, rekommenderas! Året är 2033 och spillran av mänskligheten har bosatt sig i Moskvas tunnelbanesystem, på ytan finns förutom strålningen diverse muterade monster...


Nu har jag inte cyklat sedan 25:e april, men till helgen blir det Velodrom i Falun. Ska bli mycket intressant och skoj!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gött, gillar sci-fi och dystropier, detta verkar passa in på båda. :)

yster syster sa...

Jag ska lära dig mindfulness och du kan sova gott =) annars är det dax att du börjar fundera på lite tabletter mot din AdHd =))