lördag 1 september 2007

Misslyckad långtur

Jag ska utöka med fler förråd i källaren, vi har matförråd och garderober och grejjer. Tänkte att det kunde vara praktiskt med en nyckel till flera lås, enda som hade fyrpack hänglås med samma nyckel var Clas Ohlson. Så jag cyklade dit, igen.


Den här gången hade jag ju fungerande batterier i cykeldatorn, så nu vet jag att det är ganska precis nio mil dit. Tog mig strax över 3½ timme att trampa dit, snittade över 27 km/h vilket jag är riktigt nöjd med!

Efter en pastasallad var det dags att shoppa lås!


På hemväg svarade inte benen längre, det brände i låren för ingen ansträning alls. Uh-oh! Stannade i Djurås och köpte en Cola och stretchade ut låren, då blev det bättre.

I T-korsningen där jag normalt skulle ha svängt mot Mockfjärd kände jag mig lite wild n' crazy och tog vägen över Borlänge istället. Det är bara marginellt längre. Vad jag inte tänkte på är hur man tar sig från Borlänge till Idkerbergsvägen utan att cykla längs med riksvägen. Den är nämligen full av vajerräcken och 110-skyltar, ingen kul miljö att cykla i.

Chansade att det skulle finnas en väg över Skräddarbacken, så här trött var jag när jag kommit upp dit:


Men någon väg stod inte att finna, så jag testade på andra sidan riksvägen. Det enda jag hittade där var regn och en insikt om att det skulle hinna bli mörkt innan jag var hemma, så jag bet i det mycket sura äpplet och ringde efter min snälla far.

Vilket nederlag, speciellt som benen vaknat igen och jag är övertygad om att jag skulle ha orkat ända hem utan större problem. :(


Totalt blev det nästan 17 mil, hade jag hittat rätt hade det blivit över 20. Nästa gång!

Fler bilder på happy.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Kör du med skärm på hjälmen och kamelrygga på en räcer?! Nu kommer stilpolisen å tar dig!

Johan Andersson sa...

Det där är ingen racer, inte ens en CX. Det är ju en Sutra!!

Jonas sa...

G-P-S

Cyklar med en i bakfickan. Ifall att. I detta fall blev det ett ifall eller?

Johan Mölleborn sa...

Jag som trodde att ni bara hade en väg däruppe. :)
17 mil är bättre än inga mil, det måste du hålla med om Ture.
/J