tisdag 18 september 2007

Solotur för två

Det blev en solotur för två idag, som Harri uttryckte det. Min höga utväxling på singlespeeden var inte riktigt synkad med Harris form. Jag fick verkligen slita för att ta mig fram, det var skitkul! :D

Fast det blev ju lite karaktär av två som cyklar samma stig åt samma håll men inte riktigt samtidigt, fast jag behövde verkligen de där andhämtningspauserna.

Vi körde smala stigen ut på Biskopsnäset (smalt mellan träden är mycket intressant när man måste bryta sig fram på SS), upp vid Håksberg (ånyo intressant med hög utväxling) och så lite stig tillbaka mot Ludvika.

Tillbaka vid Marnäs skola visade Harri att han haft för mycket fritid som liten också:


Harri kunde bara cykla en timme idag, så jag fortsatte själv upp på Milbanan och tog extended play på hemliga stigen ned till Harnäs. Det var länge sedan sist och riktigt, riktigt skoj.

Det var dock inte fullt lika skoj när jag inte kom ur den urgröpta stigen utan gick in i stammen jag skulle köra över med cykeln på väg omkull redan. Gick bra, sträckte mig bara i skrevet som vanligt när jag ramlar.


Självklart puttade jag tillbaka cykeln uppför stigen och visade trädhelvetet vem som bestämmer!

Choppern funkade rätt bra, ska sätta på längre stam, leta upp tjockare bakdäck, byta till en något mindre framklinga (32 ist. för 34) och sänka gaffeln. Eller så kör jag vidare så här av ren lathet. :)

Inga kommentarer: