torsdag 31 december 2009

Nyår

Så ovanligt med mig i annat än jeans och T-shirt att det var tvungen att förevigas. Anki är fin som vanligt.





Vid tolvslaget ute på gatan, Cuvee Van Der Kaiser 2007 i mitt glas och raket på väg upp i bakgrunden.





Det skjuts som vanligt hej-vilt med raketer och "rörbatterier" utanför kinakrogen i Ludvika - mitt bland husen. Det började bli lite väl otäckt när raketerna sköts direkt från händerna och hamnade lite var stans - så vi gick in igen. :-O




Soffe och Bjørn på besök från Köpenhamn.




Jesper...



Det togs nästan inga bilder, så det saknas på Ryddan & Camilla, Emil & Malin samt Jespers Sophia.

Förrätt var blåmusslor kokta på Brooklyn Schneider Hopfen-Weisse som blev lite för beskt, men musslorna var ändå goda. Anki har tidigare gjort dem på Left Hand Haystack Weat som passade bättre. Nästa gång ska jag ta ett sött och ljust belgiskt öl. Självklart serverades Schneider Hopfen-Weisse även till musslorna.

Varmrätt var tjälknöl, rödvinsås och gratinerat parmesan-/basilikamos. Jesper gjorde bokstäverna MMX till alla. :)

Efterrätten, som serverades efter tolvslaget, var cheescake på browniebotten med hallonsås.

Jag hade lagrat upp med massor av god öl och öppnade flera flaskor, men inget smakade direkt bra så mycket gick i slasken. :( Fördelen med det var att jag mådde bra dagen efter, till skillnad från Anki...

Inga kommentarer: