fredag 9 november 2001

Jar är narkoman.

Tjoho!

Så har man gått och blivit beroende av kemiska substanser igen. Håhå, jaja.

Endorfin är starka grejjer när det gäller beroendeframkallning. Men jag tycker det är lite halvbra iaf. :)

Bäst jag förklarar, endorfin är en substans som kroppen skapar när man tränar hårt, ungefär som man får adrenalin när man blir rädd.

Således är jag träningsnarkoman - igen.

Tur (?) att Anki inte bor hemma, får hon gillade inte att jag tränade så mycket förra vintern :)

Så, vad tränar jag då? Tja, mest styrka nu.
Måndag 06:00 simning 30-35 minuter
Måndag 16:00 Styrketräning, bröst, triceps och vader
Onsdag 16:00 Styrketräning, ben, axlar och traps
Fredag 06:00 simning 30-35 minuter
Fredag 16:00 Styrkesträning, rygg, biceps, underarmar och mage

Det är väl inte så mycket, fem pass på en vecka :) Ska försöka mickla in ett spinningoass á 90 minuter på söndagar också. Anmälde mig som reserv i tisdags, hoppas jag får en plats...

Sen när snön har lagt sig och längdskidspåren har preparerats ska jag köra ett fyratimmarspass på helgen, fast då blir det ingen spinning.

Varför då all denna träning?

Först och främst för att jag mår mycket bättre när jag tränar, sen för att polaren spöade mig på Finnmarksturen med 40 minuter. Så kan man inte ha det. Så FMT 2002 då djävlar ska han få gni om han ska i mål före mig :) Sen vore det trevligt med ”rutor” på magen också. Varit lönnfet hela livet så det vore skoj :))

Trevlig helg,
/narko

Inga kommentarer: