måndag 19 november 2001

Laserdome, spinning och brännade het chili

Hallåjsan!

I fredags var jag och spelade laserdome för första gången. I Västerås med jobbet.


Vi hade hyrt hela laserdomestället och även alla spelautomaterna. Chefen stod och växlade hundring efter hundring och la alla mynt i en låda så det var bara att plocka och lira :) Tror jag spelade slut på ett par hundra på ett enda spel :))


I vart fall, laserdome. Jag hade tänkt mig att det skulle vara ungefär som paintball fast utan smärtan och därmed inte lika verkligt och således inte lika kul.

Principen är ungefär densamma, men ändå inte. Man är inne i ett mörkt rum med en massa väggar som formar en labyrint. Därför är man mycket närmare de man ska skjuta på än i paintball. Inte alls lika spännande och inlevelsen är mycket lägre. Men det var ändå småskoj.


Jag hade en träffsäkerhet på 18% *skratt* Tur den är högre i paintball annars blev man fattig .) Jag blev träffad långt fler gånger än jag träffade någon. Nåja.

Igår (söndag) gjorde jag en rejäl laddning chili (närmare fem liter) och hackade upp ett par habanero och la i grytan. Habanero är, för er som har missat det, en av de starkaste chilifrukter som finns, ungefär 100 ggr starkare än jalapeño. Efter att chilin var klar åkte jag på spinning.

Mitt under spinningpasset började det svida som f-n på fingrarna. Undras när jag ska lära mig att ha påsar på händerna när jag hackar habanero? Det är inte första gången jag får brännskador av den frukten...

Spinningen ja. Det var länge sen nu, i våras tror jag. Uj. Jag hade glömt hur jobbigt det var :) Men skönt!

I övrigt har helgen varit rätt normal, Anki är hemma så vi har haft det mysigt mest och promenerat en del.

Ha det!

/Tobbe

Inga kommentarer: