tisdag 17 april 2007

TV-penetration


Eftersom jag är på penetrationskurs kunde jag ju inte låta bli att penetrera hotellets TV-system igår. Det är väl iofs. synd att kalla det penetration när det enda jag gjorde var att koppla upp antennuttaget med min USB-port. Det är hotellTVn som bestämmer vilka kanaler man ska få se på, allt sänds ut i alla uttag hela tiden och TVn tillåter bara några av dem. Så kopplar man bort TVn och använder en egen, t.ex. den bärbara med en USB-tuner, så kan man se på alla kanaler. Inklusive penetrationskanalerna om man nu skulle vilja det. ;)
Hittade dock några kanaler som man inte får se via hotellTVn men inga som var speciellt roliga.
PS: Jag har uppdaterat ett par inlägg här under med bilder och lagt till ett från i söndags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aha, det knepet ska jag ta med mig.....

Markus F sa...

Wired, det var länge sedan..