måndag 9 juli 2007

Captains Blog - day eight

Ankis kompis jobbar under dagen så vi får tid för oss själva, efter sovmorgon knallar vi ut i Limhamn för att hitta frukost. Det slutar med en rejäl laxmacka på rökeriet vid Limhamns småbåtshamn. Sen går vi en lång sväng utan att hitta något trevligt fik, men vi får se Turning Torso och den där bron över vattnet.

Jag har en fin bild på mig och Anki med Turning Torso mellan våra huvuden, tagen på T-bryggan i riktigt hård vind men den har jag lovat att inte visa för någon. Så den här posten blir helt utan illustrationer bara för det. ;)

Efter mat och vin med Ankis kompis är det dags för mig att lämna dem ifred och åka hem mot Ludvika. Buss till stationen, nattåg till Hallsberg och sedan nytt tåg till Ludvika.

Under natten vaknar jag upp och undrar hur fan de törs segla så nära en annan båt på styrbords sida? Blir nästan panikslagen när jag ser en båt skitnära även på babord sida. Det dröjde ända till nästa station vi susade igenom innan jag kopplade vad som hänt.

När det började ljusna igen såg jag en råbock, kaniner, en jättesöt räv på en åker samt mer rådjur och kaniner. Det verkar som djurlivet inte bryr sig om tåg. Fina minnen faktiskt.

Kom fram till Ludvika som tänkt strax efter nollsju, knallade hem och sov till nästan klockan femton i min egna säng. Skönt att vara själv som omväxling.

Inga kommentarer: