söndag 29 mars 2009

D'oh!

Finn ett fel:



Jag hade en klar känsla av att något var fel, tyckte ekrarna var väldigt korta i uträkningen. Eftersom jag inte hade sett naven än tänkte jag att de kanske hade tokstora flänsar. Mailade navtillverkaren och bad dem kolla så jag knappat rätt, vilket de sa att jag hade med kommentaren att de hade försökt få ned ekerlängderna för att centrera vikten i hjulen.

Men igår när jag började ekra upp hjulen blev det väldigt tydligt att något var knas. Jag är en klant!

När jag förra veckan laddade mina egna batterier genom att bara göra analoga saker så passade min bil på att ladda ur batterierna. I måndags vägrade bilen starta. Under reparationerna blev batteriet helt tomt och det var kallt, det frös nog sönder. Stoppade i ett nytt igår så nu funkar bilen igen.



Ingen fungerande bil innebar att jag var beroende av Göran för att ta mig till och från jobbet den här veckan (Jesper har semester), det innebar att jag inte kunde gå till gymmet som jag ville. I kombination med lasagnediet (lagade lasagn i tisdags, åt dubbla portioner till middag då. Hade som lunchlåda onsdag och torsdag, sen serverades det som lunch på hotellet där vi äter var fredag. "Råkade" äta dubbla portioner då med) har satt sina spår på vikten:


97,7 är dagens officiella vikt, 13,0 kg kvar till målet. Hörde av Harri igår att han börjat nosa på 97, snart har han gått om mig! Inte bra, inte bra alls!

2 kommentarer:

Mickegillarcyklar sa...

Jag tycker det är lite skumt att parametern "Diameter of spoke hole" ens finns...
Vi kör vår bil för sällan så under vintern måste jag komma ihåg att ladda batteriet innan den ska användas. Suboptimalt. Tror jag ska skaffa en Ctek och montera in. När som helst nu.

//Harri sa...

Äh, vad surt med ekrarna! De räcker inte ens till soloekring? ;)

Mycket ursäkter angående träningen tycker jag.. ;)

Nosade på 98kg i veckan men kom inte ner till 97,x!

Såg att du hade försöka få tag på mig idag, var i Grängesberg och lyckades åka ifrån såväl plånbok som telefon!