lördag 6 juni 2009

Motorsåg @ LAST

Lånade hem motorsågen, dags att ta bort vindfällen som blockerar stigarna på LudvikA SekreT.

Här var tidigare en rolig klätterutmaning men efter att skogen strax till vänster i bild blivit hygge har en massa träd blåst ned.


Två minuter senare är den gamla klätterutmaningen tillbaka. Motorsågar är effektiva saker...


Rensade undan vindfäll på fem-sex ställen, på ett par har någon hunnit före med handsåg. Lustigt att det är två som rensar dessa stigar. Vindfällen har varit där flera år och inom en månads tid kommer två med såg. :D


Passade på att klyva fyra stammar på längden, nu har jag 20-30 meter material att bygga spång/NS/skinnies med. LAST ska få lite teknikutmaningar på de flacka partierna har jag tänkt.


Undrade hur länge tanken på sågen egentligen räckte, det tog ju sin tid att klyva stockarna. Svaret kom när jag precis la svärdet mot den sista vindfällen att kapa undan - soppatorsk! Iofs. rätt skönt att jag inte släpade runt bensin- och kedjeoljedunken i onödan. ;)

Här är en trailer från The Ludvika Chainsaw Massacre:


Nu kan man äntligen köra LAST i sin helhet utan att behöva kliva av cykeln någonstans, det har man inte kunnat gjort så länge jag känt till stigen. Ska bli skoj att prova!

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt! Får nog bli en repa där snart nu när man kan blåsa på i full fart!

Skinnies låter farligt men är nog bra träning av balansen. :)