tisdag 2 juni 2009

Grill & EU

För en tid sedan gjorde jag DNs valtest för att se om något parti stack ut från mängden, som vanligt är alla partier en mix av samma skit:


Så när jag gick och förhandsröstade igår fick Piratpartiet min röst. Jag tror de behövs på EU-nivå. Även om nu en massa kriminella element använder Internet och datorer för sin illegala verksamhet kan man inte börja övervaka alla på ett bräde, lika lite som man kan öppna all papperspost bara för att svenska posten är den största distributören av narkotika i det här landet... Inte heller behöver vi 70 års upphovsrätt på musik och patentreglerna är faktiskt rätt fucked up, när man tänker efter. Resten av politiken är både mig och Piratpartiet tämligen ointressant och jag lovar att inte skriva mer politik här på en stund. :D


Nåväl, efter förhandsröstandet stötte vi på Harri som var ute och cyklade. Tydligen hade Emil försökt få tag på oss för att bjuda in till grillning hemma hos Ryddan. Varken jag eller Anki hade med någon telefon på vår promenad. Så en snabb sväng på Hemköp senare...



Tog en öl lite på måfå ur kylen, blev en Jolly Pumpkin La Roja (nr 11689).


Läste bara halva beskrivningen innan jag tog den ur kylen; "La Roja, an artisan amber ale brewed in the Flanders tradition. Deep amber with earthy caramel". Det lät ju inte helt galet för en grillning tänkte jag. Jag borde ha läst även resten av beskrivningen; "spice and sour fruit notes developed through natural barrel aging."

Sur frukt på ekfat alltså, inte direkt en öl till grillen. Men inte alls otäckt på något vis, faktiskt rätt god. Men det passade inte jättebra till potatissallad, lammspett och biff...


Idag på morgonen är det någon som haft kalasfrukost utanför vår dörr, en halvt urdrucken mjölk och ett öppnat paket med rökt skinka. Besynnerligt, gissar på någon uteliggare som ville komma undan från regnet för en stund.



Det här är f.ö. mitt 600:e blogginlägg, jösses!

Inga kommentarer: