onsdag 30 juni 2010

Avesta Art

I år är det Avesta Art igen, det är bara vartannat år. Till min stora glädje är Nicolas Cesbron tillbaka med sina möbler/konstverk! Extra kul nu när jag som smått börjat grotta ned mig i möbelsnickeri!

Avesta Art hålls i Verket, Avestas gamla järnverk.







Del av lampa, Nicolas Cesbron. Den står på en smal "pinne".




Alienskåp.




Samma skåp fast öppnat.




Stol.




Stor blomliknande lampa, svårfotad.




Större bord.




Ännu ett "skåp".




Öppnad påminner det om en köttätande växt, kanske ska lådan med rött innanmäte symbolisera magen?




Ännu en förvaringsmöbel.




Också den går att öppna och med en låda.




Litet bord.




Gungstolkänguru?


Edit 2010-07-30: Nu fick jag fingrarna ur och bäddar in tre filmer.

Programmerar trummaskin





Spegelkorridor






Fantastiska "laserljud" i fjädrar

4 kommentarer:

Unknown sa...

De där möblerna såg jobbiga ut att tillverka! :)

Rikard sa...

Tokigt snygga möbler. Synd att det är en sån omväg över Avesta när man skall norrut, det där hade varit värt ett besök.

Rikard sa...

har du mycket spamproblem? den där verifikationsmojjen är ju apjobbig. =)

Tobbe Arnesson sa...

Jag fick en hel del spam så jag slog på ordverifieringen. Nackdelen med att rankas högt av Google antar jag. :/

Ja, de där möblerna är tokfräcka! Speciellt för oss som gillar HR Giger, fast Nicolas är inte fullt så mörk och mer kleeen. :D