tisdag 22 juni 2010

Möbelsnickare

Idag är jag avlönad möbelsnickare. Vi har precis skaffat rackskåp till servrarna på jobbet, men servrarna är fortfarande av tornmodell. Så jag jobbar hemma i snickeriet och bygger hyllor till racket, så tornservrarna kan stå där ändå. I framtiden blir det så klart rackmonterade servrar.


Visade sig vara en utmärkt dag att vara hemma på. Igår var vi utan Internet hela dagen, någon hade tydligen grävt av en fiber för TeraCom. Trodde det var grävaren på jobbets gräsmatta (som gör ett dike för ny vattenledning) som petat av vår fiber, men det var tydligen i Ludvika?

Idag lyckades i varje fall vår grävare peta av ett gäng elledningar så lokalerna är helt strömlösa, inte mycket man kan göra utan ström när man jobbar med data. Att vara i eget snickeri och bygga serverhyllor är dock en sak som går fin-fint, speciellt som det inte är hos mig strömmen smitit...

4 kommentarer:

Nypan sa...

Vad hände med den gamla kampanjen "Ring först-gräv sedan" ?
Jag känner mig lite lätt storstadsavundsjuk på dina verkstäder och snickarbodar :-(
/N

Tobbe Arnesson sa...

Kan inte tala för fibern i måndags, men här har flera gubbar varit och märkt upp kablar på gräsmattan. Men inte allt var känt...

Har du några snickeriprojekt är du välkommen på en weekend med snickring och öl (fast inte samtidigt). :)

Johan Rubank sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Tobbe Arnesson sa...

Här var det någon som trodde att man kan göra reklam på min blogg, jag vet då en firma jag aldrig tänker anlita...