lördag 12 juni 2010

Kalas

Dags för årets födelsedagskalas. 32 den här gången, vilket känns lite - var det verkligen bara två år sedan jag fyllde 30? Det har hänt så mycket sedan dess; blivit sambo, köpt hus...

Hann inte ta kort på den 1½ smörgåstårta jag gjorde innan familjen huggit in. ;)




Hann även baka lite; mjuk pepparkaka och knäckflarn med choklad. I kylen chokladbollar.




Bror med familj fick tyvärr förhinder, så resten av familjen fick rejält med tårta och fikabröd. Hanna sitter i annat rum och tittar på bjärven (hon ville se Pistvakt).




Syrran hade köpt gardiner på beställning, plötsligt hamnade mor bakom strykjärnet och svågern Johan på pallplats.




Så här fint blev det med gardinerna, lagom till vännerna kom.




Fem av fem gånger vi grillat har det nu regnat.




Den snygga eldmojängen vi tidigare fick som inflyttningspresent.




Harri hugger in på köttbuffen.




Ryddan och Emil förser sig med efterrätt.




Stämningsbild.




Jag fick bl.a. en LEGO-ask, byggde ihop den utan ritning men missade på ett ställe. Har legat av mig. ;)




Glow in the duck...





Morgonen efter var jag törstig och fettsugen, knepigt.




När Anki vaknat dags för en andra frukost!





Random bug of the day...




Har bland annat fått en heldags kajakpaddling med Anki, ett par snickarböcker, Mad Max trilogin på DVD och en Gorillapod (flexibelt kamerastativ). Tack igen! :)

5 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Kentauren Ryddan vid grillen.

Malin sa...

Grattis i efterskott Tobbe! Ni verkar haft en mysig dag! Hoppas på najs midsommarväder i Sunnansjö!

Tobbe Arnesson sa...

Tack Malin!

Om vi låter bli att grilla kanske det blir uppehåll? ;)

Unknown sa...

Tack för köttkalaset! Tack för övrig mat och dryck också! =)

Tror jag börjat återställa mig nu faktiskt. ;)

Unknown sa...

Tänkte bara meddela att mitt skin börjat ömsa sig nu, mest på vänster underarm...