måndag 31 juli 2000

Action Week: Wohoo adrenalin!

Wow!

Heh!

Den som bryr sig kanske har märkt att jag inte varit inne här på ett tag, jag har nämligen tagit mig en vecka utan datorer (nästan iaf).

Det hela började en fin liten lördag:

LÖRDAG
Fallskärmshoppning! Fan va fränt! När jag kom ned på backen var jag lite besviken, inte att jag kommit ned hellskinad, utan att det inte var en sådan rush jag hade hoppats. Någon dag senare hade jag äntligen fattat vilken dj*vla rush det var! Weeee-ha!

Jag har redan kollat upp vad det kostar att ta hopp-licens och lite sånt *sprarar till våren*

Vädret på lördagen var BTW kanon! Fin-fint!



MÅNDAG
På måndagen tog jag och min far en liten nätt tur hem till syrran i Örebro och pysslade lite, vi kikade på en ny gammal bil som vi inte ville ha. Flyttade en bokhylla hem till syrran och tog hem hennes gamla skinnsoffa hem till mig. Jag donade till den en aning så att den går att använda igen, ty syrrans shäfer ämnade göra strössel av den för en tid sedan.

TISDAG
Tisdag och första dagen på den MC-träff jag skulle hjälpa syster-yster med. Vi mjukar upp med att göra lite ´´vägnoter´´ som de kan brumma efter, lite dator pul blev det alltså :) Senare på eftermiddagen anlände de fem personerna som skulle vara med under veckan, plus jag och ystros.

På kvällen lirade vi lite pain(t)ball i den blöta skogen. Träffad tre gånger, två blåmärken och ett sår på smalbenet; småpotatis! Tyvärr hamnade jag i ett ansatt läge under det första tolvminuters passet så jag pangade slut på samtliga 50 boll som ingick, rackarns! Två sekunder efter att matchen var slut lyckades jag norpa fi´s bo. Men vad hjälper det när matchen är slut alla redan?

ONSDAG
Vi åker från Grangärde strax efter 10 med siktet inställt på Dala-Floda och forsränning i Fänforsen. Efter fyra mil MC, instruktioner och annat bär det äntligen av ut i gummibåten. Spänd av förväntan är jag, ty vi ska få åka i självaste Fänforsen, den har varit stängd en tid pga. det myckna vattnet. Vi får veta att de stänger den för forsränning när vattnet når 300kbm/s och att det just nu är 298! Wow! Borde bli en resa!

Men jag blir besviken, bara två-tre stora ´vågor´ att rusa igenom sen känns allt under kontroll igen. Dock en upplevelese värd peningarna :)

På kvällen (efter ytterligare 11-12 mil MC) klättrar vi lite på Saxenborgs inomhus-klättervägg. Inte mycket till Adrenalin-rush, men det är kul iaf :) Nu får jag sköta det jag vart med för, instruktör för klätterväggen hette det visst. Ansvarig sa de tom, uschjamen!

TORSDAG
Denna dag var vikt till mest MC-åkande, mör i benen från gårdagens 15 mil säger mig att jag ska stanna hemma från en mer än dubbelt så lång tur. Istället cyklar jag hem till mor & far (27km) och går igenom cykeln, gör lite service på dämpargaffeln, byter bromsklotsar mm.

Regnet håller sig borta för första gången på mycket länge.

FREDAG


Klockan 10 samlas vi hemma hos mor & far för att i tropp ge oss av till Tansväggen, eller Predikstolen som den oxå heter. Där ska vi klättra i berg med en instruktör. Den enkla vägen av 27 olika svårighetsgrader klarar jag med ett visst mått av ilska. Ett råd för den som tänkt sig att klättra i berg; använd inte tennisskor med sliten sula!


Den näst enklaste väggen är dock min ´´överman´´ och anfaller mig med stor kraft när jag faller ned i repet och dunkar i benet i väggen. Lite sår hör tydligen till denna sport. Tror jag behöver öva upp finger- och armstyrkan väsentligt :P


På kvällen lånar grannen ut sin cross-cart och jag tar en provtur på några kilometer, bara grusväg men iaf :) Jag vill ha en egen, någon som har en gammal skoter som de vill bli av med? Vore fränt att sno drivpaketet från en sån...

Det fina vädret från torsdagen består.

Efter denna trevliga dag trampar jag hem till mitt och Anki.

LÖRDAG
Anki jobbar och jag bestämmer mig för att cykla till Grängesberg, vädret kan inte bli bättre och jag sätter av. Jag hamnade på en liten konstig väg över Golan-Kåsen-klenshyttan. Där bestämmer jag mig att cykla till mor & far istället för magen började knorra.

Väl där käkar jag, hjälper far att lägga en ny trapp till båten och sen trampade jag hem igen. Nätta 75km avklarade :P

SÖNDAG
Tänkte cykla igen, men jag följde Anki att bada istället. Årets första _frivilliga_ utomhus dopp. Jag blev ikastad på forsränningen nämligen :P Rätt trevligt att bada iaf, men vattnet får gärna vara varmare. Sen låg vi på stranden och myste ett tag, ett sista bad och sen hem igen.

MÅNDAG
Här är jag nu, tillbaka på jobbet, uppdaterande min dagbok. Men nu har arbetsdagen nått sitt slut och jag ämnar bege mig hem, kolla upp lite saker och sedan ge mig ut på shopping turné på stan´!

Väl mött i herrens hage!

/Tobbe som inte tror på någon ´herre´ men tyckte det var ett bra slut iaf, go figure!

Inga kommentarer: