tisdag 18 juli 2000

LEGO CAD och självmisshandel

Tjo!

Igår var en rätt händelserik dag.

Det började med att jag gjorde min livs första CAD-ritning över ett LEGO perojekt och slutade med att jag försökte misshandla mig själ.

CAD ritningen gjorde jag i MLCAD och så rendredade jag den i POV-RAY. Rätt tufft :) Resultatet går att beskåda under mina Filer & Stuff.

Efter en hård arbetsdag kände jag mig som vanligt tom i bollen och apatisk, dags att cykla med andra ord. Jag och Harri tog en sväng. Nedför en smal stig täckt med halkiga rötter och stenar (det regnade, givetvis) så lyckades jag dumma mig på någe sätt. Hur det nu kom sig så föll jag framstupa över styret.

Skrattande landade jag på rygg och blev ännu våtare, det dumma var att en lite gran stack mig på benet. Vad för man inte stå ut med för hemskheter när man forcerar en intet ont anande skog?

Senare under vör irrfärd runt Ickorbotten/Sörvik hittade vi en stig som nog har varit en stig, men inte längre är en. Vegetationen var _tät_, marken täckt av barkade grangrenar och bitvis även vatten med ca 10cm djup. Harri fick in en pinne i bakhjulet som fastnade i kedjesträckaren, vilken i sin tur krökte örat på ramen. Illa illa. Har han otur får han köpa en ny cykel eller iaf försöka svetsa ramen, inte det lättaste. Men har han tur går det att böja tillbaka utan att det spricker.

Nåja, väl hemkommen körde jag min vanliga workout med sit-ups, armhävningar och numer även ´´häva sig med hakan över en upphängd stång´´.

Jag har monterat en stång i dörren mellan köket och hallen. Tyvärr sitter den så att man inte kan öppna dörren hela vägen utan att den tar i, så jag har den löstagbar. Igen, tyvärr!

När jag hade tränat klart glömde jag totalt bort mitt fina lilla rör på en meter och slet upp dörren *bang* sen hade jag slagit mig själv i huvudet med ett rör. Inte allt för smart.

Smärtan dog emmellertid bort medan jag stretchade så det var inte så farligt. Där fick jag för min ´´happy landing´´ tidigare på kvällen.

Nu ska jag leta upp Harri och höra hur länge han tänkt fippla med cykeln så vi kan åka ut igen :P Annars får jag väl köra solo eller bygga LEGO. Har ett spännande projekt på G!

Ha det!

/Tobbe, high on life!

Inga kommentarer: