fredag 7 juli 2000

Adrenalin == Wohooo!

Fy FAN vad fränt! Eh, får man svära i radio?

Bah!

Igår var jag så trött, så hängig och ack så omotiverad. Vad gör man? Alla känner igen sig i den situationen, men få har förstått lösningen; Adrenalin! Det är det ultimata! Adrenalin är en substans som kroppen själv tillsätter för att man ska bli pigg och alert vid behov. Adrenalin tillhör förövrigt samma kemiska grupp som meskalin, amfetamin, nikotin och koffein. Men jag har fått för mig att de andra jag rabblade upp är av ondo. Nåja, effekten är densamma.

Tyvärr tror jag att jag blivit beroende av adrenalin *suck*

Nåja, för att komma till sak! Igår var jag som sagt rätt hängig och slängde mig således upp på min mountainbike för att arbeta av sig lite och få sig en dos adrenalin. Jag och min gode cykelvän drog till skogs (inte så svårt i Ludvika ;) och fann oss snart på en hemskt rolig stig full med rötter, stenar, lera och en del branta sluttningar. Nämnas bör att det regnat tidigare på dagen så båd fram- och bakhjul glider så dära skönt i sidled!

Efter att ha tagit oss ned för den mest teknikkrävande stig vi känner till i närheten begav vi oss upp på Högbergets högsta topp och recogniserade en del, fin fint! Sen tog vi slalombacken ned. Oj. En partiell lutning av 30-40 grader, stora klippblock som sticker upp i stigen, stenhällar och rötter. Djävlar vad för fort det blev att gå. Jag flög fram över stenarna och undrade som smått hur det hela skulle sluta. Bra, som ni vet :) Jag skulle inte sitta här och skriva detta om det inte gått bra ;)

Anyway, nedför det mest krångliga partiet flyger högerfoten loss från trampan, i det läget kände jag att jag inte hade kontroll över situationen. Jag fick kämpa med att både hålla foten någotsånär på trampan, hålla cykeln upprätt och göra mitt bästa för att sakta farten.

När jag väl kom ned slängde jag cykeln åt sidan och satte mig på backen. Fan vad jag skakade! Uuunderbart! Men jag ska inte försätta mig i den situationen igen! Uschjamej! Tänk om man invalidiserar sig, hur ska man då få något adrenalin av cyklande?

Nåja, efter att jag suttit en stund så kom slutligen min vän ned med kommentaren ´´Min hjärna sa ifrån att åka så fort.´´ eller någon annan lika dold kommentar om att jag var blåst. *skratt* Det var lixom inte meningen *kryper ihop av lite skam*

Nåja, allt väl. Hemma igen satte jag på filmen ´´Lake placid´´. Fränt! Det var en underhållande film, inte direkt bra men jag både log och skrattade en hel del åt den. Tur att man kan unna sig lite ironi åt ett seriöst försök ibland, annars hade jag sågat den....

Åh! Den 22:a juli ska jag hoppa fallskärm för första gången i mitt liv! Wohoo! Det är en kick jag tror på! Jag är dock lite rädd att jag ska fastna för sporten, den verkar dyr *suck*

/Tobbe som ska cykla idag igen, efter att han justerat trycket i pedalen...

Inga kommentarer: