måndag 10 juli 2000

Sjuka människor!!!

Jahapp! Så har det varit helg... Den spenderade man mest som sällskap åt sitt fasta sällskap. Hon var nämligen sjuk, uschjamen!

Vi fördrev tiden med att kika en del på film, The Iron Giant, Lock, Stock and Two Smoking Barrels samt 8mm.

The Iron Giant

Tecknad film om vänskap? Tja, djävulskt bra för att vara en tecknad barnfilm. T.o.m. Anki tyckte den var OK! Inte illa!

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Jag tror jag måste se om den! Jag missade närmare 20 minuter mot slutet (stod i köket och lagade mat åt gumman och mig).

8mm

Ok film, men den äcklade mig. När jag såg den slog försvarsmekanismerna in och man tänkte: ´´Det är film, det är film´´. Men efteråt... Man inser att det inte alls är någon omöjlighet att det finns sådana sjuka människor *ryser*

Nåja... *hurgh*

I lördags kom en insändare med i Ludvika Tidning som jag skrivit, inte mycket att hurra för kanske. Dessutom censurerade NLT bort min slutkläm *morrar* Nåja. Ska nog skriva och klaga!

Nedan följer min version (med den censurerade delen, de tog bort sista stycket):

<<>>


Vad är vems klaver?


För en kort tid sedan var det ett ståhej runt Kalle Gustafson och Folkpartiet. Som oinsatt i dessa affärer får jag lite svårt att greppa situationen. Jag har förstått att Kalle tydligen ´gjort bort sig´ i flera avseenden -enligt Folkpartiet- och därmed förbrukat sitt förtroende.


Jag har funderat en del på detta sedan jag läste om det för några dagar sedan. Tidigare såg jag gärna Folkpartiet som ett ´bråkmakarparti´ då de -som jag uppfattat det- ofta ger sig på en massa saker och klagar hit och dit. Nu när jag funderat tänker jag att Folkpartiet nog är ett mycket viktigt parti för Ludvika Kommun. Jag tror att denna kommun verkligen behöver någon eller några som uppmärksammar kommunens fel och brister. Hur ska en i stort likgiltig folkmassa kunna få en demokrati att fungera annars?


Alltså, en eloge till Folkpartiet som ger sig i kast med ´obehagliga situationer´. Att sedan Kalle Gustafson väljer att ta kritiken med en klackspark oroar mig. Han borde verkligen studera all kritik tills han kan avgöra om den är seriös eller inte. Inte bara stöta den ifrån sig och i princip säga: ´´Äh, Folkpartiet! De bråkar alltid om småsaker, inget att bry sig i!´´.


Fortfarande har jag prolem att greppa situationen. Hur ska jag kunna veta vad Kalle gjort och inte gjort? Vad har varit bra, vad har varit dåligt? Jag efterlyser således en tio-i-topp med både bra och dåliga saker som kommit ur Kalles styrande. Alltså en lista med de tio värsta samt de tio bästa saker han har åstadkommit. Jag tror att jag kan greppa situationen mycket bättre om jag kan studera en sådan sak. Politik är för svårt för mig, jag tänker logiskt och har problem att greppa hur det fungerar i stadshuset. Således vill jag ha informationen förenklad och sammanställd för de som inte orkar -eller vill- bry sig i politiken för att den är för tungrodd. Jag var säkerligen -av ålder- lyckligt ovetande om allt som rör politik när hela denna historia tog sin början.


Nu när jag läst igenom det jag skrivit slår mig en tanke, varför inte ha en artikel i den annars så magra NyaLT som pedagogiskt visar hur kommunen fungerar rent politiskt? Vad skiljer t.ex. Roger Stål från Kalle Gustafson?


-Tobbe som vill, men inte kan. tobbe@arnesson.nu

<<>>

Nu ska jag ringa min MTB-kollega och se om vi ska ut o svettas nånting idag :)

Just det, ska svara syrran att jag inte alls tänker ta livet av mig oxå :P

Inga kommentarer: