tisdag 11 juli 2000

Heh, tuffigt!

Jahapp, igår for jag och flög. Bokstavligt.

En polare frågade mig om jag ville med och flyga sportplan över Ludvika Kommun för de hade en plats över. Vad svarar man på det?

Det var en trvlig tur, om man bortser från att jag blev att må lite lätt illa i luftgroparna :( Flög en halvtimme iaf, över Ljungåsen och Grängesberg dock, nåja. Det hade jag inte sett från ovan tidigare.

Från luften såg jag en underlig plats på backen, det såg ut som en grå strand som var bra stor, efter en snabbstudie på kartan var det klart. Slamdammen strax utanför Blötberget.

Jag och min gode vän och cykelkollega trampade dit, så klart :) Det blev en trevlig tur på nätta 34km. Tog sin runda tid iofs, men so what? Fin-fina stigar de har där ute, synd att det regnat dock. Det blir lite jobbigt att åka på steniga stigar när de är blöta. Ännu ett ställe som man nog helst ska besöka vid tort väglag, men so what? :P

I säng kom man oxå, om än lite senare än hälsosamt - bah!

Den här sommaren verkar bli en rätt ok sommar trots det osomriga vädret :) Massor med GoCart, flygande, fallskärmshopp, forsränning, klättervägg och en skaplig bunt cyklande! Få se om det blir Liseberg och Finnmarksturen oxå, det vore tuffigt :)

Inga kommentarer: