måndag 10 mars 2008

Asfaltsfika

Regn, grått, trist. Det har pissat hela dagen och SMHI lovar skit även resten av veckan. Döm om min förvåning när molnen sprack upp och solen tittade fram ungefär när jag slutade jobbet.

Sådana plötsliga väderförbättringar kan man inte kasta bort, så jag pumpade däcken på Sutran och gav mig ut på tremilarunda till Prästhyttan, där inmundigades överbliven sockerkaka och kanelbulle till en läskeblask.

Ville se om cykelbanan tinat fram ännu, men icke. Även med dubbdäck var det riktigt halkigt på den spåriga, våta och hårda isen.

Filmness, antingen direkt eller 16 MB nedladdning.

Roadbike: Ice but no snow! 2008-03-10 from Tobbe Arnesson on Vimeo.



Det var ett hästjobb att redigera molnklippet, ville sänka farten smidigt till 100% igen (från 5300% eller så). Det blev 43 småklipp á fem frames stycket med 10% lägre värde på farten allt eftersom, tydligen kan Premiere CS3 åstadkomma detta med bara några knapptryckningar... Kanske dags att pirathamna efter en uppgradering, leker ju en del med farten i mina små alster...

Inga kommentarer: