söndag 30 mars 2008

Fjongpremiär

Här är en av cyklarna som hämtades hem från Häggs, en Univega Solo XXIX 29er. Har satt dit en annan frambroms, bredare styre och en tillfällig styrstam (har slarvat bort min Thomson).


Förmiddagen gick åt att skruva ihop alla nya prylar, men på eftermiddagen kunde vi ge oss ut på en tur, Harri och jag.

MTB: First ride on the SS 29er 2008-03-30 from Tobbe Arnesson on Vimeo.


Går även att tanka hem filmen á 23 MB här.

Första intrycket från cykeln var "Tyst". Att gå från dubbdäck till helstel SS utan kedjespännare var en markant skillnad. Annat jag slogs av var hur låg fart man kan ha över stök utan att behöva tokbryta, tjunior rullar onekligen bättre över skravel. Cykeln känns lite lång, inte så busig som den SS jag cyklat runt på sedan i höstas (som å andra sidan är för liten). Däcken verkar väldigt bra, de fick känna på våthalka på såväl sten som gammalt trä - jag imponerades.


Vi kommer nog få mycket skoj tillsammans, jag och Fjong. Fjong? Ja, den är ju helstel...

3 kommentarer:

Mickegillarcyklar sa...

Oj vad skoj! Nu blir jag ju också sugen på tjunier...

Anonym sa...

Nice!

Jag ska sälja en cykel snart. Då får jag plats för en ny..... ;-)

Tobbe Arnesson sa...

Plats är överreklamerat (hur fan ska jag få plats med sex cyklar i en hall som knappt rymmer två?)...