fredag 20 februari 2009

The Visitor

Igår var det dags för ännu en film med Ludvika Filmstudio, den här gången var det den amerikanska filmen The Visitor.

En gammal universitetsprofessor har tappat gnistan men finner den på ett högst oväntat sätt. Mer tänker jag inte säga, spring iväg och köp filmen och se den själv istället!

Blir ingen trailer den här gången, istället lägger jag in lite afrobeat-jazz från 1972:




Jag kan inte riktigt komma på någon annan film i den här genren, så jag skriver om den relativt usla Snakes on a Plane istället. Köpte den med förhoppning att det skulle vara en dålig B-rulle att skratta åt, men ack! De verkade ha gjort den helt utan självironi och med någon slags tro att de gjorde en bra film. Jag hade hoppats på något i stil med Lake Placid eller Black Sheep.

Här är ett av få skratt som filmen ändå lyckades leverera (det andra verkar inte finnas på YouTube, det är nog för erotiskt):


Inga kommentarer: