fredag 10 april 2009

Centrum Pizzerian

Mellan Guldfynd och China Town (f.d Väsman) finns ett gammalt gatukök som blivit pizzeria. De fick nyligen nya ägare och har haft stängt för renovering. Eftersom min standardpizzeria Flamenco har påskstängt tänkte jag prova dem (jag har tjugo steg dit). Var sugen på Kebab men råkade beställa en Acapulco. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt.



Bortsett det lite tråkiga utseendet på svampinjonerna var den faktiskt riktigt god. Normaltjock botten, mycket fyllning och så pass stark att jag inte behövde skvätta på Habanero-Tabasco som jag ofta gör. Rekommenderas! Här är deras meny:






3 kommentarer:

Jesper Löfgren sa...

Jasså, hur mycket fick du betalt för det här inlägget da? =D...

Rickard sa...

Helt opartiskt så tycker jag pizzan ser ut som F.N... kan man inte lyckas med det visuella så är jag skeptisk till övrig kompetens i pizza bak... men jag ska pröva dom iaf och ge dom en ärlig chans... så har du fått betalt(eller fått pizzan gratis) så har dom lyckas med sin marknadsföring på gott och ont:)

Tobbe Arnesson sa...

Jag fick inget betalt. Kanske borde begära det?

Det enda egna intresset är att det är bra med en bra pizzeria runt knuten, så därför vill jag ju att de lever och frodas. Nu spelar det mindre roll på sommarhalvåret men på vintern hinner en pizza bli rätt kall när man går från Flamenco (som jag även i fortsättningen kommer ha som favoritställe).

Det blev ingen bra bild på pizzan, men du skulle sett den jag tog med blixt. ;)