fredag 10 april 2009

Dubbelcykling

Anki är i Stockholm, så idag hade jag tänkt passa på att cykla ordentligt. Emil hörde av sig och ville ta en premiärtur med sitt nyförvärv, så asfalt fick det bli.



Efter att ha flyttat runt Emils pedaler mellan cyklarna rullade vi iväg söderut längs med 66:an. Gott om plats trots att vägen är hårt trafikerad, de flesta var dessutom på väg åt andra hållet.



Turen blev nästan densamma som i ondsdags, men idag var det finväder så det var fler ute och cyklade. Vi blev omkörda av ett par på lvg och mötte två som körde mtb.



Tillbaka i stan' körde vi lite pavé så här inför söndagens Paris-Roubaix.



En karta över turen, skillnaden mot i onsdags är att vi tog 66:an direkt till Hagge och skippade Gubbo och Morgårdshammar.



Bytte batteri i pulsklockan så nu pratar den med datorn igen! :)



Efter den timmen i sadeln trampade jag hem och hängde upp cykeln på dess plats igen. Den verkar rädd att bli hängande där och hoppade ned. Kilade fast sig mot väggen och på Gloryns sadel. Ooops!



Efter en kombinerade frukost och lunch tog jag ut den Kona Coilair jag har på test och begav mig till Ickorrbotten. Ville se om snön smält undan sedan i söndags, då gick det inte att cykla här.

Nu såg det helt annorlunda ut, ett enda ställe var snön för djup för att kunna cykla!



Drog undan ett antal mindre vindfäll som satt fast i snön sist, men de här rår jag inte på.



Inte heller de här. Ska nog återvända med motorsåg och göra processen kort.



Förutom de tre ställena gick det nu att cykla hela stigen i ett svep, den bådar riktigt gott för framtiden! Ska ta med en sekatör och klippa undan lite sly dock. Det är tre-fyra partier där det smiskas rejält. I söndags var jag väldigt glad att jag hade PTV!



Stigen ligger lämpligt till, man kan ta grusvägen upp till Ickorrbotten innan man bombar stigen ned. Med lite puttande strax norr om Hammarbacken blir det en bra rundslinga.


Körde varvet fem gånger, de sista tre gav mjölksyra i benen på toppen och i underarmarna/händerna i dalen. Härligt!

Totalt har jag varit ute över fyra timmar idag, kanonskönt väder! I skogen var det stundtals för varmt med bara en långärmad tröja. :D

5 kommentarer:

Mickegillarcyklar sa...

Sweet! Här i Piteå laddas det med snöfall och halsont :-/ Nåja, det har slutat snöa och väderspåmännen har lovat sol och varmt resten av påsken och halsen känns redan bättre.

Johan Mölleborn sa...

ÄNTLIGEN!

OskarH sa...

Kul!
Hur känns Konan?

Tobbe Arnesson sa...

Sutran eller Coilair? ;)

Johan Andersson sa...

Trist cykeldag.... Ska ge mig på ett stigtest på måndag och kolla hostan. Med det här vädret är det ju nästan att som att häda att inte sitta på sadeln.