onsdag 15 april 2009

Onsdagstur

Så var det onsdag igen! Ingen banläggare hade utsetts sist så det bestämdes att ta en tur som råkade bli samma som förra veckan, fast vi tog den andra varvet idag. :)


Sträckan är 40,9 km som vi körde på 1:27 vilket ger 28,3 i snitt. Idag var det lite blåsigt, mulet men uppehåll.



Fick nästan en smärre chock när jag kom fram till samlingsplatsen, det var ju hur många som helst! När vi rullade iväg var vi hela 21 stycken!



Tanken var att köra Belgisk kedja, dvs. två led som hela tiden bytte ut den främre föraren. I början på smal cykelbanan med mycket grus blev det inte mycket av den planen.



Men väl ute på landsvägen rullade det på fint, iaf. för det mesta. :)



Här är ett jättekort filmklipp:


Road bike: Group ride 2009-04-15 from Tobbe Arnesson on Vimeo.


Emil var med och gjorde sitt typ tredje cykelpass sedan 2004? Det gick lite tungt upp för backarna men han hängde med klungan hela tiden. Bra kämpat!



Här är någon annan jag råkade ta kort på. Med så många nya ansikten var det ingen idé att försöka etsa fast några namn. Eva-Lena och Henke från förra onsdagen kände jag dock igen. Samt att jag började prata med en Steve som nyss flyttat hit från Nya Zeeland. Lovade att visa honom lite stig sen.



Mellan Gubbo och Ludvika är det lite småkuperat och där sprack leden upp, men de rättades till igen sedan.



Sista kilometern eller så släpptes farten fri, jag hängde med halvvägs sen släppte jag fältet. Jobbigt!


Kul att köra en stor klunga, blev knappt svettig! Med lite mer disciplin borde det gå att köra väldigt fort med en sådan tropp.

Nästkommande två onsdagar kommer jag inte kunna vara med, Spanien nästa vecka och sedan Amsterdam.

7 kommentarer:

Malin sa...

WOW!! Bra kämpat av er! Såg grymt kul ut. Nästa vecka hoppas jag kunna vara med, då ska banne mig min lägenhet vara klar!
Funderar på nån långtur till helgen, intresserad eller drar du till Spanien då?
Långtur-begreppet ändras med säsongen, nu menas 8 mil sisådär :)

Tobbe Arnesson sa...

Långtur låter skoj, men som du redan gissat flyger jag på lördag. :)

Jag har sett ut en tiomilasväng jag ska göra sedan. Grängesberg > Ställdalen > Kopparberg > Kloten > Ludvika. Det tror jag kan bli en fin-fin sväng. :D Vill man göra den ännu längre lägger man till Fagersta > Vad > Söderbärke > Smedjebacken > Gubbo > Ludvika.

Jesper Löfgren sa...

Fan, nu är det dags för mig att komma i cykelform också!... Börjar fundera på ifall jag måste köpa en ny cykel, inte för att mina gamla är kass, utan för att få inspiration ;)

Tobbe Arnesson sa...

Det var två stycken med som hade platt styre så inga problem med din cykel. En av dem körde dock MTB och trampade slut på växlarna hela tiden, det ska inte du ha något problem med då du har större hjul.

Kör ett par gånger i veckan i fart som nästan ger dig mjölksyra och häng med 5:e maj (nästa gång jag är med på onsdagar).

Unknown sa...

Blir man lynchad om man dyker upp med en hjälm som har skärm? ;)

Tobbe Arnesson sa...

Inte än i vilket fall! Ska bli spännande att se hur de reagerar på mina svarta strumpor sen när även jag törs kortbyxor. :)

Malin sa...

Har just snackat med Mattias, o långtur är tydligen 10 mil, han hade lagt en rutt redan. Söndag gäller. Ha det så himla gôtt i Spanien, inte alls avis! Vi får köra hårt när du kommer hem igen!