lvg-debut
Jag har flyttat naven från 5-Spoten till Sutran och allmänt vårrestaurerat touringhojen. Slet hårt på slutet för att hinna få klart den till onsdagscyklingen. Varje onsdag träffas ett gäng och kör lvg i Ludvika, planerar att hänga med på det i framtiden.
Bl.a. har jag mekat ditt ett rosa styrlager. :)
Mina gamla DT Onyx som satt på min Crescent Draupner när jag köpte den 2002 har nu fått ny tjänst på Sutran. Innan satt där ett par billiga Shimanonav. Bakhjulet var dessutom riktigt uselt byggt och sköt eker efter eker.
Naven har bott på 5-Spoten senaste tiden, så det är väl använda nav! Funkar fortfarande klockrent. Jag smörjer bodyn med Prep-M lättflytande fett, det gör bodyn helt tyst!
Eftersom väderprognosen och verkligheten var överrens om regn fixade jag till en kompislapp lite snabbt. Hade en gammal trasig SKS shockboard som fulmonterades.
Räckte även till en liten egolapp!
Rullade iväg lite i förväg för att se så allt funkar, helt nybyggda hjul och det mesta har varit loss och vänt. Allt var fint så jag rullade in på samlingsplatsen före alla andra.
Snart kom Henke som lagt dagens bana. Han hade kört den ett varv innan och frös som en blöt hund medan vi väntade in fler. Conny kom glidande ungefär samtidigt som paret Eva-Lena och Bjarne från Borlänge kom. Vi väntade en stund till men inga fler dök upp så vi rullade iväg i regnet.
Snart kom Henke som lagt dagens bana. Han hade kört den ett varv innan och frös som en blöt hund medan vi väntade in fler. Conny kom glidande ungefär samtidigt som paret Eva-Lena och Bjarne från Borlänge kom. Vi väntade en stund till men inga fler dök upp så vi rullade iväg i regnet.
Här är en karta över turen.
Mina skärmförlängare funkade klockrent (tror jag) men ingen annan hade skärmar, så man såg ut därefter i nyllet sedan!
Hade pulsklockan på styret men överföringen vill inte ordna upp sig, synd! Hade tänkt ha med en höjdprofil etc.. Jag lyckas dock läsa ut att temperaturen var +6°C i snitt och +4°C som kallast - det regnade så klart hela tiden. Snittfarten blev 27,2 km/h på den 47,6 km långa banan och vi klättrade 290 höjdmeter. Stoppuret blev aldrig nollställt när vi for iväg men det blev ganska precis 1½ timme. Något är dock skumt med siffrorna så ta dem med en nypa salt.
Första gången jag cyklade asfalt i grupp, men knappast sista!
Uppdatering: Nu fick jag fart på pulsklockan, bytte batteri sen gick iaf. kommunikationen med en av mina datorer bra. Vi körde 43 km med ett snitt av 28,0 km/h. Toppfarten blev 55,4 km/h och vi klättrade 290 höjdmeter.
10 kommentarer:
Cykla på vägen? Ja vart är världen på väg...
Erkänn att det var den gamla slitna sloganen "Join the dark side, we have cookies" som lyckades locka över dig.
;-)
Nästa vecka hänger jag på! I veckan var jag o införskaffade pedaler o skor till min racer. Skorna var alldeles för spejsiga, men vad tusan, de var så sjukt sköna!!!
Micke: Visst är det galet? Fick inga kakor heller men 1½h konstant trampande i ganska högt tempo lär ju förbränna plats för några egna...
Malin: Det tycker jag du ska göra!
Detta från mannen som normalt skyr transportsrtäckor, där ser man! ;)
Verkar smutsigt med landsväg, bäst man håller sig i skogen! =)
Synd att man bara har en gigantisk racer från 80-talet...
Med rätt verktyg är asfalt ganska roligt, men på ett helt annat sätt än skogen. Endorfin har också sin tjusning, men adrenalin är så klart en tyngre drog. :D
Ser man på ! Ni har väl en massa fina bilfria småvägar uppe i Norrland. Bygg ihop PD'n och det blir än kuligare. ;)
Bil? Vad är det?
Jo, PFn ska byggas ihop - förhoppningsvis mer förr än senare. :D
Ludvika Lvg Svetto
Det har faktiskt sin tjusning att syslla med all sorts cykling.
Kör hårt Tobbe :)
Så där ska en räser se ut. Bra där!
Fick fart på pulsklockan igen, så nu finns exakta siffror och en profil. Inte för att någon bryr sig men ändå. :D
Skicka en kommentar