torsdag 2 augusti 2007

Än mer gitarrträning



Upprepade gårdagens procedur, Simpsons & Family Guy på TV och gitarren i knät, nu vet jag i skallen vart fingrarna ska bo på ovanstående ackord. Återstår att lära ryggmärgen det så jag inte behöver tänka och flytta finger för finger. Men det är väl bara att fortsätta nöta. Att ha TVn att slötitta på under tiden hjälper, det distraherar skallen något så man inte tokkoncentrerar på enskilda fingrar.

A är också svårt att få till, jag behöver smalare fingrar. :D Med nyklippta naglar var det dock enklare än igår.

När Armageddon tog över TV-rutan fortsatte jag alltjämt plinkandet, fick öva ett par timmar i varje fall. Känner det i fingertopparna idag även om det inte är som efter första gångerna längre.

Armageddon tycker jag är ganska underhållande även om det är en dålig film. Bruce Willis, Peter Stormare och Steve Buscemi lyfter rullen ett par hack. Dags att köpa Fargo, Steve och Peter är riktigt bra i den. Michael Clarke Duncan hade jag glömt bort från filmen -gillar honom på något vis- så jag vill se The Green Mile igen snart.

För övrigt är tråkiga, billiga svarta oliver i Kebab med bröd inte gott.

4 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Jag bjuder på att G-ackordet inte blev transparent Jesper. :P

Jesper Löfgren sa...

Konstigt att det var det första jag reagerade på =D... Ett A-ackord lär ju vara superenkelt när du har problemet när du tar C att fingrarna är för tjocka... Pressa ner de fyra nedersta med pekfingret bara och sen lär du dig lyfta det vid E-strängen. Lätt som en stjärt.

Tobbe Arnesson sa...

Paint är inte världens bästa bildbehandlingsprogram, därav icketransparensen. Jag ska testa att köra ned alla tre med ett finger, tror jag har försökt lite men jag får väl testa mer. :)

ove pettersson sa...

Gitarr är en sak, men hur fan ska jag kunna tycka till om några, av alla dina bilder, direkt "på bilden"??

Du har ju en jäkla massa fina foton.......

ove p