tisdag 28 augusti 2007

Stockholmshelg

Slutade tidigt i fredags och tog bilen till Stockholm för en myshelg med Anki. Vi hade inte setts på nära nog tre veckor så det var riktigt efterlängtat.

Fredagkvällen myste vi bara, men på lördagen for vi till Utö med Ankis kompis Soffe som var hemma på besök från Hannover.

Vädret var soligt och fint, även om det blåste en del. Bara Soffe dristade sig till att bada i havet, själv skyllde jag på avsaknad av badkläder. :)


Eftersom jag är en ganska rastlös typ som inte pallar att bara ligga still på en klippa tog jag helt sonika Ankis kamera och gick på excursion, på menyn stod en del småkryp men jag fick även se två ormar. Tyvärr inget fotoläge på dem, men jag bjuder på ett par trollsländor.



Smög länge på en större variant med blå bakkropp men de var oerhört skygga och svåra att komma nära. Närmast kom jag en ganska stor myra som kröp upp på objektivet och började bita i det. :D

I princip hela lördagen spenderades på Utö, men till kvällen stannade vi i TV-soffan med DVD i spelaren.

Helgens öl har varit Oppigårds Slåtteröl, rejält med beska. Ett riktigt trevligt öl.


På söndagen tog vi en långpromenad runt Årstaviken och bort till Hammarby Sjöstad, där jag hälsade på Johan A som varit snäll och köpt ett gäng ölglas till mig.

Måndag var jag också ledig och kvar i Stockholm, följde med Anki upp på stan' när hon åkte till jobbet och tog sedan en långpromenad tillbaka till Årsta. Ur socialantropologisk synvinkel var det en riktigt intressant promenad, passerade Hötorget och Stureplan i lunchtid, tog Västerlånggatan och tittade på turister genom Gamla Stan och slutligen Götgatan med mer normalt folk. Rätt skapliga kontraster.

I morse var det däremot dags att åka hem och pallra sig till jobbet, allt har sitt slut - tyvärr.

4 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Otroligt fina bilder!
Hoppas att ölglasen kommer till avnjutning.. Själv ska jag köpa på mig lite belgiska till helgen!

Jonas sa...

Du borde plingat på när du passerade gamla stan, både jag och Malin var hemma!

Tobbe Arnesson sa...

Ja, det borde jag ha gjort. Sorry, var i en egen värld när jag passerade. Kom på det först när jag skrev inlägget faktiskt.

Markus F sa...

Jag är en dålig människa.