lördag 11 augusti 2007

Nu börjar allvaret


Nu är det dags. Den här bloggen kom till för att hjälpa mig med träningsmotivationen, det har ju knappast blivit något av med det. Men nu är det dags. Som synes är det ingen gymkropp jag släpar runt på direkt, nu börjar omvandlingen.

Vecka 32
Vikt 87,8 kg
+1,2
Biceps 36,5 cm
+0,5
Bröst 112,0 cm
+3,0
Mage 101,0 cm
+1,5
Lår 59,5 cm
+0,5
Vad 39,5 cm
+/-0
Vilopuls 67 bpm
+8

Vad har vi då här ovan? Jo, värdena från vecka 32. Jag tänker redovisa dem varje vecka. Har faktiskt kollat dem hela året men inte sedan vecka 27, nu är det dags igen. Biceps, lår och vad är alla vänstersidan och där måttet är som störst, med musklerna spända. Bröst är mätt strax ovanför bröstvårtorna och med rygg och bröst spända. Mage är mätt över naveln och med magen helt avslappnad. Alla centimetermått är antingen ,0 eller ,5. Siffrorna efter är förändringen från föregående mätning (dvs. vecka 27 den här gången), rött är så klart dåligt medan grönt är bra. Fast bröstmåttet är knappast muskler som har ökat så egentligen är inte det bra, den här gången.

Nu, för att få er att tänka på något annat än den kroppsfixering jag precis visat, undrar jag varför alla harkrankar flyger in i mitt badrum för att dö? Förra veckan var det en som drunknade i en millimeter djupt vatten. Den här gången har en klamrat sig fast runt handdukskroken för att dö. WTF?

5 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

En klart mer logisk förklaring på harkranksmysteriet, är att Ryddan eller Emil hittade kraken och hängde upp den på kroken igår kväll...

Anonym sa...

Mät höften å få fram midje-höftkvoten. Vill du vara fitt ska midjan vara 80% av höften, absolut inte större!

Johan Andersson sa...

Snart ser du ut som en anorektisk bergsget. Jag har gått ner tre kg på på fyra veckor. Ganska lagom takt och på tisdag börjar jag gymma (rygg och mage åtminstone) lite.

Jesper Löfgren sa...

Bara ditt skägg lär väga 3-4 kilo enligt rykten jag har hört... Gör dig av med det.

Tobbe Arnesson sa...

Bryr mig betydligt mindre om vad vågen säger än hur spegelbilden ser ut...